Problemy s radicem disku Linux & Win 95

Miroslav Lednicky lednicky na spszl.cz
Neděle Červenec 30 21:12:01 CEST 2000

Martin Douda wrote:

> Tak me napadlo... zkuste pred opustenim operacniho systemu vypnout DMA
> (pres hdparm).

Na tohle jsem se ted dival a zjistil jsem, ze Linux ma DMA off. Prikazy

hdparm -d1 /dev/hda   (HDD)
hdparm -d1 /dev/hdb   (CD-ROM)
hdparm -d1 /dev/hdc   (ZIP)

to ovsem napravi a Wokna po Linuxu nabootuji! Bez poslednich dvou
prikazu se to neobejde, i kdyz to haze chyby:

Unknown error type: No sense data -- (sense key==0x00)
No additiona sense information -- (asc=0x00, ascq=0x00)
"1B 00 00 00 03 00 00 00 00 00 00 00 "
/dev/hdb - medium nebylo nalezeno

Predpokladam, ze je to tim, ze tam opravdu neni CD-ROM vlozen.

                         Miroslav Lednicky

Miroslav Lednicky - spravce Internetu na SPS Zlin

e-mail: lednicky na spszl.cz

WWW:   http://www.spszl.cz/~lednicky