zapis do jedneho suboru z viacerych procesov

Igor Kilian igor.kilian na infogas.sk
Pondělí Červenec 31 18:26:24 CEST 2000

Neviem uz ako to presne je, a nikto v blizkosti mi na to nevedel odpovedat. Ide
mi o zapisovanie do jedneho suboru (co bude nieco ako centralny log) z
viacerych procesov na sebe nezavislych spustanych z cronu. Ten zapis by nebol
staly, ale iba z casu na cas jeden riadok. Zaujimalo by ma co sa stane ked
sucasne budu chciet zapisat dva procesy do daneho suboru. Ked som skusal pokusny
skript:

#!/bin/sh
while true
do
echo yes >> /tmp/log
done

spusteny na pozadi, a pocas toho som sa pokusal zapisat do daneho suboru, tak
vsetko bolo ok. Zapisal kazdy moj pokus. Ked som vsak dal na pozadie prikaz "yes
(nezapisal ani jeden, po minute som ho killol {teda ten prikaz yes}). Blizsie ku
skutocnosti co chcem je ten prvy pripad, ale musim vediet urcite ci nejaky
zapis nahodou nestratim. Inak to budem muset riesit oddelenymi logmi, co by
som moc nechcel. Ja viem ze pravdepodobnost sucasneho zapisu je nizka,
ale co ked .... ved cert nespi. Za objasnenie danecho chovania UNIXu vopred
dakujem.

Igor

Ing. Igor KILIAN
UNIX administrator