České postscriptové fonty a X Window System

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Pátek Červen 2 17:43:10 CEST 2000

Dne Fri, Jun 02, 2000 at 08:18:44AM +0200, Pavel Lisy napsal(a):

> Mohl byste alespoň naznačit? :-)

Inu, do AbiWordu se právě implementuje XIM, což umožňuje korektně
znaky do Abi zadávat. S verzí z CVS a aplikovaným jedním "pending
patch" už do dokumentu dostanu správnou Unicode reprezentaci. Problém
je se zobrazováním a tiskem (kupodivu se zdá, že vyřešení jednoho
vyřeší i druhé), nad čímž právě bádám a snažím se najít nějaké obecné
řešení. Určité řešení, které umožňuje Čechům psát česky už jsem
vymyslel - stačí nahradit volání gdk_font_load() voláním
gdk_fontset_load() a v XLFD vymazat explicitní určení kódování a
nahradit je '*-*'. Problém je, aby si takový dokument mohli
prohlédnout také uživatelé, kteří nemají nastavené české locale - to
vyžaduje složitější řešení a Xlib na to nestačí. :(

Věřte ale, že na tom pracuji a vývojový tým AbiWordu AFAIK počítá s
tím, že to vyřeším. :)

> Ještě otázečku. Abiword se snad nyní předělává do bonobo komponent,
> pracujete již na úpravě těchto komponent, nebo programu jako
> monolitu.

O tom nic nevím. :O Pro mě je to stále monolit, nota bene
cross-platform, takže nevím, jak by to bonobo emulovali třeba na
BeOS. Hmm.

> Zajímá mě, jestli by se pozitivní výsledky vaší práce na podpoře XIM
> mohli objevit i v programu Dia, který mrtvé klávesy zarytě odmítá.

Na programu Dia nepracuji, takže spíš ne. Ale samotná podpora XIM není
nic světoborného, takže jestli budu mít čas a uvidím zájem, tak můžu
přispět.

S pozdravem,
--
Petr Tesarik