Mírně OT: Jak donutit Netscape necachovat obrázky

Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Pátek Červen 2 23:05:58 CEST 2000

Moc se omlouvám, ale po týdnech pokusů už jsem ve slepé uličcce, a třeba
někdo budete vědět:

Generuji pomocí PHP skriptu obrázek, který se mění při každém zavolání
skriptu (jedná se o počítadlo přístupů). Zjistil jsem, že Netscape při
opakovaném přístupu nepřekresluje obrázky.

Vše probíhá asi takto: Napíšu URL adresu skriptu. Netscape zavolá skript a
zobrazí obrázek. Vše je O.K. Porom se přesunu myší do okénka s URL a zmáčknu
klávesu Enter. Podle logu v Apache se provede volání skriptu, vygeneruje se
nový obrázek, ale Netscape ho nezobrazí. Pravděpodobně ho má kdesi v cache,
a odmítá ho zaktualizovat. Když zmáčknu Enter třeba dvacekrát, dvacekrát se
spustí PHP sktript pod Apache, ale Netscape má stále starý obrázek a nemá se
k tomu, aby ho obnovil podle volání skriptu. Pokud ale kliknu na Reload, vše
je v pohodě, PHP skript se spustí, a Netscape obrázek překreslí.

Zkoušel jsem posílat v HTTP hlavičku "Pragma: no-cache" a také
"Cache-Control: no-cache", ale nijak se chování nemění. Netscape sice hlásí,
že si obrázek neukládá do cache, ale stejně ho nezobrazuje.

Zajímavé je, že třeba PHP skripty, které generují text, takové chování
nemívají. Zkoušel jsem se připojit i pomocí Windows a Internet Exploreru, a
tam takové problémy také nejsou.

Pokud byste někdo věděl, jak na to, budu moc vděčný.

Miloslav Ponkrác