SPX/IPX protokol a FDDI

Martin Macok martin.macok na underground.cz
Neděle Červen 4 20:58:09 CEST 2000

On Sun, Jun 04, 2000 at 04:39:56PM +0000, Michal Kaukic wrote:
>  kartu.  V routeri s FDDI kartou je IPX routovacia tabulka prazdna,
>  su tam len lokalne siete.  Usudzujeme z toho, ze FDDI karta necita
>  IPX/SPX pakety.  Skusal uz niekto daco podobneho?
>
>  Uvazujem, ci vobec mame tu FDDI kartu v Linuxe spravne nastavenu?
>  Pri vymene sme postupovali zhruba takto:
>  - povodne zariadenia eth0 a eth1 sme v konfiguracnych
>    suboroch nahradili fddi0 a eth0
>  - tak boli karty detekovane jadrom Linuxu
>  - na FDDI karte sme nechali protokolom IPX/SPX povodne pouzivany
>    FRAME Ethernet_802.3, ale zmensili sme jej MTU zo 4000 na 1500,
> [...]

A neni problem v tech ramcich ethernetu? Pokud vim, tak novell kdysi mirne
nepochopil 802.3 a 'vymyslel' 802.3raw. Teprve az pozdeji jim to doslo a
zavedli spravne 802.3 s vnitrkem podle 802.2. Vysledkem je, ze existuji 4
ruzne formaty ramcu ethernetu (ethernetII, "Raw" 802.3, 802.3 (s povinnym
802.2 vnitrkem), Ethernet_SNAP).

Vice informaci najdete v Novell-FAQ (search the web), dokument
eth-IIv802.txt (uz si bohuzel nepamatuji, odkud jsem ho stahl, posilam vam
ho mimo konferenci), RFC-1011, RFC-1060, RFC-1042.

Pokud je mi znamo, tak ten 'spravny ethernet' je 802.3 a ten lepe
provozovatelny a 'novellu-odolnejsi' je EthernetII. Zkuste si pohrat s temi
formaty (nastaveni novell serveru + rozhrani FDDI).

P.S. S FDDI bohuzel nemam zadne prakticke zkusenosti (jen teoreticke :)
 ... ale snad jsem vas alespon trochu pomohl ...

--
< Martin Mačok        martin.macok na underground.cz           <iso-8859-2>
  \\  http://kocour.ms.mff.cuni.cz/~macok/  http://underground.cz/  //