Re: Mírně OT: Jak donutit Netscape necachovat obrázky

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Neděle Červen 4 22:07:59 CEST 2000

MP>Generuji pomocí PHP skriptu obrázek, který se mění při každém zavolání
MP>skriptu (jedná se o počítadlo přístupů). Zjistil jsem, že Netscape při
MP>opakovaném přístupu nepřekresluje obrázky.

OS>my jsme to kdysi na jednom serveru resili tak, ze obrazek mel nejaky
OS>nahodny "void" parametr, takze request vypadal treba takto:
OS>http://server/generuj_obrazek.php3?nejake_cislo

Uf! Není to náhodou Netscape licencovaný od Microsoftu? Toto by timu
napovídalo.

OS>pri pristim requestu se posle jine cislo a netscape si mysli, ze to je
OS>dynamicky generovane (ano!) a zobrazi to spravne. dobrym kandidatem na
ten
OS>parametr je napriklad pocet sekund od roku 1970.

Je to pravda, při změně parametrů skutečně zobrazí správný obrázek. Takže u
statických stránek budu donucen kvůli Netscape používat JavaScript. Ach jo.
Ale aspoň nějaké řešení.

OS>je to takovy nekorektni ofuk, podle RFC by imho mely stacit ty hlavicky
OS>no-cache, ale funguje to.

Právě že hlavičky no-cache nestačí, alespoň ne v Netscape. Vyzkoušel jsem
si, že v Internet Exploreru se chová prohlížeč korektně podle HTTP hlaviček,
a tyto problémy s ním nejsou. Přitom Netscape korektně hlásí, že obrázek
necachuje, a částečně je to pravda. Protože Netscape si skutečně znovu
zavolal PHP skript, který se opravdu provedl, tedy necachoval ho. Jenom
prostě nezobrazil výsledek volání skriptu. Prostě se Netscape v tomto
případě chová jako Dobrý voják Švejk. Mám pocit, že Netscape má smysl pro
humor, akorát, že mám z tohoto feature chuť ho hardwarově urychlit z okna.

Každopádně moc děkuji.

Miloslav Ponkrác