cbq a ping

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Červen 5 12:26:11 CEST 2000

On 5 Jun 2000 uhlar na fantomas.sk wrote:

> ->> Je mozne nejak via CBQ zaridit, aby bylo nejake IP omezene, ale
> ->> ping prochazel neomezene?
> ->> Kdyz zacne klient na danem IP sosat, tak ping skace kolem 1 sekudundy
> ->> a to neni dobre pro jeho oko.
>
> -> Pokud ma ping vyhrazeny nejaky port, tak pro nej vytvorte zvlastni kanal
> -> dejte mu dostatecnou sirku a vyssi prioritu.
>
> vy toho vela o tcp/ip este neviete, vsak? PING je ICMP ECHO, ICMP nema
> porty, ICMP ECHO tiez nie.

Hmm, no tak dobre ICMP je na urovni IP takze nema porty. Kazdopadne pri
Vasich vysokych znalostech bych cekal ze treba poradite reseni ?
Pro puvodniho tazatele bych mel link kde je popsane jak omezit ICMP pomoci
cbq.

http://www.ds9a.nl/2.4Routing/HOWTO//cvs/2.4routing/output/2.4routing-14.html#ss14.3

> osobne si myslim ze na danu zalezitost by bolo lepsie zvolit mensie MTU.
> ak sa zdvihne prioritu, pri pingovani my zase klesne rychlost sosania a to
> by ho malo znepokojovat viac...

Priorita neznamena ze preleze sirku toho kanalu, jen to ze pokud je
prostor, tak ping ma prednost pred jinymi pakety, ale jen do urciteho
mnozstvi prenesenych dat.