polodupklex na seriovym portu

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Pondělí Červen 5 15:52:14 CEST 2000

Tom Mazouch wrote:
>   potreboval bych pod linuxem poloduplexne komunikovat po seriovym
> portu. Dotaz: musim si smer komunikace prepinat sam (chtel jsem pouzit
> RTS), nebo lze prinutit ovladac, aby pri vyskytu dat k vysilani nahodil
> RTS, poslal data, shodil RTS? Trochu jsem hledel do src, ale zatim jsem
> si vsiml jen moznosti cist LSR pres ioctl. Fajn, ale potreboval bych po
> odvysilani otocit na prijem celkem rychle, aby mi neco neuteklo, resp.
> abych svym (stale jeste aktivnim) vysilacem neblokoval sbernici.
> Nez se pustim do podrobnejsiho studia a experimentu, radsi se zeptam :-)

Vypada to, ze chcete pouzivat RS-485? Pokud se vam s tim nechce parat,
tak vetsina RS485 karet/konvertoru se da prepnout do automatickeho
rezimu,
kde si prepinani prijem-vysilani dela automaticky pri objeveni se dat.
Jinak samozrejme musite pres ioctl cvicit za RTS drat.
Pozor, je treba pritom dusevne zvladnout stav, kdy jsou data jeste
v HW FIFO na seriovem portu a vysilaji se ven!

	Majkl (majkl na tesnet.cz)