cas a 32-bit platformy

Úterý Červen 6 12:04:40 CEST 2000

On Tue, 6 Jun 2000, Jan Dvorak wrote:

> Ovsem pripada mi nelogicke, davat promenou ktera nemuze nabyvat
> zapornych hodnot jako signed.

Jestlize pracujete i s rozdily hodnot (jsou-li to casove hodnoty, pak to
lze celkem ocekavat), pak by bylo rozumne, aby byly definovany rozdily
vsech moznych dvojic hodnot. Mame-li typ se znamenkem reprezentujici
interval -2^(x-1)..2^(x-1)-1 a typ bez znamenka reprezentujici interval
0..2^x-1, pak nejlepsi, ceho muzeme bez ztraty obecnosti dosahnout, je
omezit hodnoty na nezapornou cast typu se znamenkem (0..2^(x-1)-1) a
rozdily jsou pak (temer) cely typ se znamenkem.

> Takze pokud by byla unsigned, tak je to 2x delsi rozsah tedy 136 let,
> coz by znamenalo ze by rozsah dosel az v roce 2106.

Ja myslim, ze skoro 40 let je dost na to, aby se ten problem vyresil
prakticky definitivne.