Bezdraty - IP a ARP

Jaroslav Stribrsky Jaroslav.Stribrsky na vscht.cz
Úterý Červen 6 19:59:41 CEST 2000

Martin Lipinsky wrote:

> Dobry den.
>
> Pro jednu stredne velkou bezdratovou resim zabezpeceni. Vzhledem k tomu ze
> sit je jeden velky ethernet a koncovy klient dostane na danem ethernetu
> jednu adresu, muze celkem snadno pokud jeho soused vypne pocitac na noc
> jeho IPadresu ukrast a zneuzivat jeho konektivitu.

Kdyz jsem resil neco podobneho (me slo hlavne o kontrolu, jestli prave nekdo
nekrade cizi IP adresy, nikoliv komplet zabezpeceni), stacil mi arpwatch
daemon, ktery toto sam hlida a pri zmene paru HWadresa <-> IP adresa posila
mail rootovi na sledovaci masine (urcite se da zmenit komu se to ma posilat).

priklad zmenene karty:
changed ethernet address:
hostname: eso.xxx.cz
ip address: 10.0.0.10
ethernet address: 0:30:4f:3:5f:ed
ethernet vendor: <unknown>
old ethernet address: 0:60:b3:10:7:45
old ethernet vendor: <unknown>
timestamp: Tuesday, May 30, 2000 10:42:20 +0200
previous timestamp: Tuesday, May 30, 2000 9:21:46 +0200
delta: 1 hour

nova stanice:
hostname: eso.xxx.cz
ip address: 10.0.0.10
ethernet address: 0:60:b3:10:7:45
ethernet vendor: <unknown>
timestamp: Wednesday, May 24, 2000 11:05:24 +0200

pripadne jeste hazi hlasky typu flip-flop (pri prehazovani atd ..)

    Jarda Stribrsky

  Ing. Jaroslav Stribrsky
  Vysoka skola chemicko-technologicka
  Ustav pocitacove a ridici techniky