cas a 32-bit platformy

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Středa Červen 7 10:03:54 CEST 2000

Petr Cech wrote:

> proc ted? za 20-30 let by stalo za to zavest 64bit time_t (nebo jaky to bude
> xxx bit pocitac), ale proc to prekompilovata ted?

Proc? Protoze uzivatele jsou zcela nepredvidatelni tvorove a nevedi co
chteji, takze casto tvrdi, ze aplikace se bude pouzivat X let, ale
v realu se provozuje N*X let, takze muzete narazit. Odhad zivotnoti
systemu je velice osemetna vec. :-(
20-30 let neni zase tak dlouha doba pro nektere systemy, zvlaste
technologicke. Takze u projektu o kterem vite, ze uzivatel jej chtel
provozovat do roku 2028 hrozi riziko, ze by ho mohl chtit provozovat
o 10 let dele a problemek je na svete. Podstatne rozumneji je mozna
ho prevedcit, ze realna udrzitelnot v chodu je rekneme jen 10 let
a pak postavit znova, coz neni vzdy jednoduche, prestoze to takto
bude ve vysledku i mozna levnejsi.

Kdyby neexistovali nerozhodni uzivatele, tak se spousta veci resi
podstatne snadneji. :-)) Kdo mi treba doda server se zarucenou
seizmickou odolnosti v provozu? :-((

		Majkl (majkl na tesnet.cz)