Databaze a XML

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Středa Červen 7 07:56:50 CEST 2000

>V soucasne dobe resim problematiku navrhu informacniho systemu, jehoz
>zakladnim rozhranim a datovym objektem bude XML, vnitrne bude databazove
>jadro (zatim bych rad PostgreSQL).

Tedy, jestli jsem pochopil správně, tak XML bude sloužit jako dokument a
tyto XML dokumenty budou ukládány do databáze, buď jako celek, nebo spíše
jednotlivé položky XML.

>Moje otazka zni, mate nekdo zkusenosti s podobnym navrhem. Potrebuju do te
>DB ukladat zdrojove dokumenty, tak jak prisly.
>Pripadne je mozne mit zdorjove dokumenty ve filesystemu a v DB mit pouze
>linky, ale podobnou DB uz jsem spravoval a moje zkusenosti nejsou uplne
>pozitivni.

Záleží na tom, co všechno chcete s těmi dokumenty dělat, jaké další funkce a
údaje hodláte do databáze navíc dodat kromě prostého uložení dokumentů.
Pokud ale budujete databázi dokumenty plus další údaje, potom je lepší mít
je uložené přímo v db.

>V soucasne dobe mi jde predevsim o volbu dobreho DB stroje, ktery by
zvladal
>orientacne kolem 100 dotazu/s (ve spicce).
>Samozrejme, ze DB bude pracovat predevsim nad poli, ktere vycaruje parser z

To je také o volbě hardware a o dobrém nastavení DBMS. Konkrétní databáze
závisí na mnoha dalších vlastnostech, třeba ceně, kterou hodláte zaplatit,
apod. PostgreSQL je zdarma, ale nemohu o ní říci nic určitého. MySQL je
výborná rychlá databáze, která má osekány ty funkce, které snižují výkon
databází (transakce, triggery, apod.) a pokud slouží databáze převážně ke
čtení, vřele doporučuji. Potom se dají použít různé velké databáze, jako je
třeba Oracle, InterBase, apod.

Miloslav Ponkrác