X terminal

Michal Kaspar xkasm08 na sorry.vse.cz
Středa Červen 7 12:42:37 CEST 2000

On 7 Jun 2000, Polacek Martin wrote:

> Ahoj Konference
>
> Dotaz: Mám nainstalovaný Linux RH 6.0, lze se na něj připojit
>
> ze vzdáleného počítače (WIN98,NT) a používat jeho X window
>
>  rozhraní ?
>
> Jaký Client je pro to zapotřebí a jaká služba je třaba spustit na Linuxu
> ?

Je potreba sehnat nejaky Xserver pro windows (coz je, pokud za nej
nechcete platit ponekud problem). Na linuxu nemusi bezet zadna specialni
sluzba. Pod win spustite xserver, date telnet na linux, v bashi provedete
export DISPLAY=vase_adresa:0 a aplikace pro X, spoustene z toho telnetu,
by se vam od te chvile meli zobrazovat ve win.
Druha moznost je vnc. Pak je potreba v linuxu spustit server a ve win
klienta.

--
Michal Kaspar

VSE Praha