Programovani GUI

Pavel Janík ml. Pavel.Janik na linux.cz
Středa Červen 7 22:14:29 CEST 2000

   From: "Dolecek Ales - PE" <xdola02 na vse.cz>
   Date: Tue, 6 Jun 2000 09:08:38 +0100 (MET)

Zdravím,

   >   V souvislosti s debatou o uvolneni MOTIFFu, bych se rad

o tom, zda je Motif uvolněn tady asi nebudeme mluvit, ono není všechno
zlato, co se třpytí. Řekněme, že jeho licence je nyní benevelentnější než
dříve. PR bubliny si odmysleme a zůstaňme při zemi :-)

   > zeptal na programovani GUI. Co navrhujete pouzit, aby byl
   > kod prenositelny mezi Linuxem a Win? Gtk nebo Tcl nebo
   > jeste neco uplne jineho? Nechci psat a udrzovat dve ruzne
   > verze pro dva systemy.
   >   Jednalo by se pouze o nejaky front-end, ktery by umoznoval
   > vlozit parametry a na konci ukazal vysledky.

Myslím, že pro takto jednoduché zadání jde pouze o to, v jakém jazyce rád
programujete. Pokud pro něj existuje GUI knihovna, která by byla portabilní
(automaticky předpokládám, že jazyk je k dispozici na všech platformách,
pokud ne, rychle se naučte nějaký jiný :-)), použijte ji. Pokud máte rád
skriptovací jazyky a používáte Titanic (Perl) nebo AuroruTM! (Python),
podívejte se na jejich domovské stánky a najdete zajímavé odkazy.

No a pokud chcete myslet na budoucnost a chcete to opravdu psát vše pouze
jednou, zkuste Javu (myslím, že to tady ještě nepadlo, to snad Javu nikdo
nepoužívá)? No a když už jsem se tak rozepsal, tak co třeba zkusit přímo
GNU Emacs? Jeho widgety jsou poměrně použitelné, programy přehledné...
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na linux.cz