Jak vytvorit pod linuxem FAT/FAT32 filesystem?

Čtvrtek Červen 8 13:57:13 CEST 2000

Marian Cavojsky <cavojsky na soria-grey.sk> wrote:
-> Skuste poslat co vypise prikaz "p" v fdisk-u
-> Typ particie musi byt niektory z:
->  1 FAT12        - pouziva sa pre diskety a velmi male disky
->  4 FAT16 <32M   - pre disky do 32MB
->  6 FAT16        - pre ostane max. do 2GB uz od 1GB nevhodne
->  b Win95 FAT32       \
->  c Win95 FAT32 (LBA)  - pre win 95
->  e Win95 FAT16 (LBA) /

-> Ak uz to inac nepojde mozete v fdisk-u zrusit particiu a nechat volne
-> miesto a tu particiu vytvorit pomocou fdisk-u z win bootovacky. (Vacsinou
-> sa to aj takto doporucuje.)

Neviem kto to odporuca (spravne po slovensky je odporuca, nie doporucuje)
ale ja to rozhodne neodporucam - dos a win fdisk ma v oblube prehadzat
patrticie v MBR a z nicoho nic z hda1 a hda2 urobi hda3 a hda4.

btw po vytvoreni particie nie je vobec potrebne bezat mke2fs ak tam chcete
DOS filesystem. Skratka po fdisku spustite mkdosfs /dev/hda? a je to.

 uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/ ; http://www.nextra.sk/
 Christian Science Programming: "Let God Debug It!".