Off topic: nasobky kB

Čtvrtek Červen 8 14:04:45 CEST 2000

Michal Krause <michal na krause.cz> wrote:
->> Zkratky K, M, ... jsou standardizovane v norme SI jako nasobky
->> 1000. Proto
->>
->> 1K = 1000
->> 1M = 1 000 000

-> Neni to nahodou tak, ze male k znaci x1000 a velke K x1024 (a analogicky
-> pro mega, giga, tera, ...)

Nie, platilo to len pre kilo pretoze kilo = 1000 a Kilo = 1024.
velke M znamena Mega (milion) a male m znamena mili takze tu to uz nejde.
velke G znamena Giga (miliarda) a male g za nepouziva.

isty cas sa bralo ze ak sa rataju bajty respektive v pocitacovej brandzi K =
1024, M = 1024^2 a G 1024^3

odporucanie pouzivat Ki Mi a Gi sa mi paci.

 uhlar na fantomas.sk ; http://www.fantomas.sk/ ; http://www.nextra.sk/
 (R)etry, (A)bort, (C)ancer