Lilo - problem s instalaci noveho jadra

Michal Dobes majkl na tesnet.cz
Pátek Červen 9 07:59:28 CEST 2000

Zdenek Hatas wrote:
> Postavil jsme server na RAID1 poli vytvorenem ze dvou SCSI disku(18GB).
> Pri transferu dat jsem omylem smazal z puvodni partition adresar /boot
> se souborem map.
> Linux bootuje z pole, ale nelze zmenit jadro(prelozim novejsi, dam do
> /boot).
> Kdyz spustim lilo, objevi se hlaska:
> Fatal: Hole found in map file (alloc_page)
> a lilo se nenainstaluje.
>
> Konfigurace:
> PIII/733MHz
> 128 MB
> /dev/md0 (2x 18GB SCSI RAID1)
>
> kernel 2.2.15
> [...]

problemek pusobi pravdepodobne kombinace reiserfs a lilo.
Reisefs ma delat to, ze nekolik koncu souboru, jejichz delka zabira
min jak jeden blok do nej slouci a toto vyvede lilo z rovnovahy.
grub umi tuto situaci zvladnout.
Pokud se trva na lilu, tak se to da teoreticky vyresit pres notail
mount /dev/cojeroot / -o remount,rw,notail
cp -a /boot /boot1
rm -rf /boot
mv /boot1 /boot
lilo