kolik pravidel pro ipchains je moc?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Červen 9 17:13:02 CEST 2000

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Zdravim,
>
> existuje nejaky zpusob, jak zjistit, kolik zvladne urcity pocitac
> zpracovavat pravidel v ipchains? Zkousim udelat accounting pro mnoho klientu
> na jednom stroji, prozatim se mi tam generuje kolem 800 pravidel, ale nijak
> se to neprojevuje v jakychkoliv ukazatelich zateze. Projevi se to vubec
> nekde nejakym cislem nebo jenom tim, ze se zpomali routing? Pritom klienti
> prenaseji radove maximalne stovky kilobitu, ale je jich dost.
> Existuje efektivnejsi zpusob, nez to co popisuju dale?
>
> Pocita se to tak, ze v chainu output mam pro kazdeho klienta
> [...]

Myslim, ze nikdo si zatim na zpomalovani provozu pri mnoha pravidlech
ipchains zatim nestezoval, ale urcite zrychleni by mohlo prinest
usporadani do stromove struktury, aby jadro nemuselo prochazet cely
seznam linearne. Pribylo by sice par zaznamu, ale slozitost by byla
priblizne O(log(n)). Jak by to bylo konkretne, je za domaci ulohu :-)

Brno, Czech Republic