co misto sendmailu ?

David Kuzela kuzela na mbox.vol.cz
Pátek Červen 9 22:24:52 CEST 2000

Peter Cernoch pise:
> Muze mi, prosim, nekdo poradit co muzu pouzit misto sendmailu na
> svem stroji ?

Podivejte se na freshmeat.net, hledejte MTA. Najdete jich dostatek.

> Potrebuji jenom posilat a prijimat postu pres SMTP/POP3  pripojeni
> do site v zamestnani nebo doma k netu pres telefonni linku.

Postovni servery (tzv. MTA - napr. sendmail) se staraji od SMTP
prenos posty; pro POP3 musite nainstalovat dalsi server.

> Po instalaci mi samozrejme funguje sendmail, ale protoze nespravuji
> server - linux mam jen pro vlastni potrebu jako pracovni stanici, 4
> uzivatele - stacilo by mi klidne neco jednodussiho a mensiho.

> A podle moznosti bezpecnejsiho - tuto stranku problemu vubec neumim
> posoudit ale po prispevcich lidi kteri se setkali s problemy se tomu
> asi budu muset venovat.

Pokud vam funguje sendmail a dany pocitac vyuzivate pouze vy sam,
bude asi nejjednodussi zakazat na SMTP veskery pristup z vnejsich
siti a o bezpecnost se prilis bat nemusite.

Co se tyce velikosti sendmailu - co vam brani spoustet ho z inetd?

--
                                   David Kužela