Linux RAID - kontrolni dotaz na partition

Bretislav Duda b.duda na rubicon.cz
Pondělí Červen 12 10:39:18 CEST 2000

Chtel bych se jeste zeptat zda postupuju spravne.
Mam RH6.2CZ a bedne 2x 17GB HDD.
Chci udelat rel. bezpecny system, vahal jsem mezi RAID1 a BACKUP second HDD
s pravidelnym kopirovanim HDD1. Protoze chci mit zalohovany system a doufam
ze RAID1 bude fubgovat jako v netware zkousim RAID1.

Ted k vytvoreni, tam si nejsem jisty zda jsem zvolil rozumny postup.

1. vytvorim RAID partition na hd1 pro /boot - 50MB
   vytvorim RAID partition na hd2 pro /boot - 50MB
   make raid md0 /boot

2. vytvorim RAID partition na hd1 pro / - 500MB
   vytvorim RAID partition na hd2 pro / - 500MB
   make raid md1 /

3. vytvorim RAID partition na hd1 pro /var - 500MB
   vytvorim RAID partition na hd2 pro /var - 500MB
   make raid md2 /var

4. vytvorim RAID partition na hd1 pro /usr - 1500MB
   vytvorim RAID partition na hd2 pro /usr - 1500MB
   make raid md2 /usr

5. vytvorim RAID partition na hd1 pro swap - 200MB
   vytvorim RAID partition na hd2 pro swap - 200MB
   make raid md7 swap

6. vytvorim RAID partition na hd1 pro /home - zbytek
   vytvorim RAID partition na hd2 pro /home - zbytek
   make raid md3 /home

7. instalace patch http://people.redhat.com/mingo
   soubor raidtools-dangerous-0.90-20000116.tar.gz
   rozbalim, ./configure, make  (jeste neco jsem zapomel?)
   Pisou v redme i o variante instalovat na 1 hdd a pak mirrorovat 2 hd.
Stejne bych to delam v nt nebo netware, nepochopil jsem z toho ale jak v
linuxu. Zkouseli jste to?

Udelali by jste to zhruba taky tak pro bezny server? Znervoznuje me totiz
mnozstvi vytvorenych raid zarizeni. Nejradeji bych mel jen md0 a dost. To by
ale znamenalo udelat znej jen / a kde bude swap. Navic v howto k raid1 pisou
ze musim udelat md0 pro /boot pokud chci z raidu bootovat.

Opravdu se to tak jak pisu dela, nebo jsem vysel spatnym smerem.

/proc/mdstat jsem pri predchazejicich pokusech mel, ale vypadal normalne.
Takze 2nd pokus. Chci si byt 100% jisty nez to na ostro pouziju ze to
funguje a ja vim co delat kdyz klekne hdd, pripadne kdyz budu chtit delat
upgrade hdd.
Prevod raid1 na raid5 bez reinstalace je zatim asi z rise snu ze ;-)   ?