bad clusters on linux HDD

Okrina Miroslav mokrina na envinet.cz
Středa Červen 14 08:55:34 CEST 2000

Zdravim a pozdravuji. Jsem ponekud rozcilen, protoze se mi podelal disk
a nevim cim to bylo. Na WD Caviar 2.1 Gb jsem provozoval FAT32
(50%-hdd1), Linux native (asi tak 48%-hdd2) a zbytek na konci linux
swap. Po nejakem case jsem linux prestehoval na hda a hdd fdiskem pro
win98 prerozdelil na jeden oddil a ejhle, 100 mb na konci disku je v
riti. Pri formatovani se system pokousi tyto bloky obnovit, ale jam mam
pocit, ze se nesnazi, spise to preskakuje, zacne blbnout asi tak od 93 %
formatovani a posledni dve procenta dojede zas normalne. Preci neni
mozne, aby linux normalne fungoval, normalne chodila swap a pritom
vlastne cela swap a kousek FS bylo v riti ??? Nema to nejakou souvyslost
s tim swapovacim mistem, ze proste dosovsky format to neni schopen
rozeznat a tak to oznaci jako bad ? Nebo mi poradte, jakto mam cele pod
linuxem naformatovat i s overenim, treba to pak bude dobre. Zkouse jsem
mkfs -t ext2 s paravemtrem V i bez nej, ale system to neformatuje, jen
vytvori FS. Muze mi nekdo poradit cim to je a co s tim ? Preci nemuze
jen tak odejit 100 MB ?
Dik.

Okrina Miroslav alias CRITTER