bad clusters on linux HDD

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Středa Červen 14 09:02:29 CEST 2000

> Zdravim a pozdravuji. Jsem ponekud rozcilen, protoze se mi
> podelal disk
> a nevim cim to bylo. Na WD Caviar 2.1 Gb jsem provozoval FAT32
> (50%-hdd1), Linux native (asi tak 48%-hdd2) a zbytek na konci linux
> swap. Po nejakem case jsem linux prestehoval na hda a hdd fdiskem pro
> win98 prerozdelil na jeden oddil a ejhle, 100 mb na konci disku je v
> riti. Pri formatovani se system pokousi tyto bloky obnovit,
> ale jam mam
> pocit, ze se nesnazi, spise to preskakuje, zacne blbnout asi
> tak od 93 %
> [...]

mkfs ma parametr -c, ktery rika, ze ma testovat disk, -V je podle me jenom
ukecanejsi vystup.

Pokud vam to zacne hlasit chyby i tam, tak specialne ke Caviarum se da
sehnat low-level formater, ktery nedestruuje disk :-))))
Kazdy disk ma z vyroby nejake zalozni stopy a low-level format dela
remapping na urovni BIOS disku. Na venek se pak disk tvari, jako ze je
naprosto v poradku.

Aaaaleee.... Je to 2G, tedy odhaduju stari na cca 2 roky, pokud zacina
umirat, pocitam, ze se to nezastavi na "blbejch" 100MB nakonci.

Honza