Hromadna zamena slov v textu

Středa Červen 14 13:59:26 CEST 2000

Libor Chocholaty píše:
> Ahoj,
> snazim se provest hromadnou zamenu v vsech textech v adresarovym strome,
> koukal jsem se na awk, sed a nejsem z toho moc moudrej. Muzete nekdo
> poradit jak na to jit? Potrebuju zamenit vsechny vyskyty jednoho slova
> za jiny.
>
> Dik, Libor
>
> P.S.:  Vzdycky jsem tvrdil, ze tyhle veci jsou obskurni a snazil jsem se
> jim vyhybat, ale prisla bida na kozaky. Teda nova verze ORBacusu na
> programatory a je treba zamenit CORBA_ -> CORBA:: a podobne.
	V poslední době tu pár podobných příkladů běželo, tentokrát
můžete skuzit kromě findu použít editor ed ve skriptíku asi takovém:
ed - $1 <<Konec
g/CORBA_/s/CORBA_/CORBA::/g
g/CORBA2/s/CORBA2/CORBA22/g
Konec
Totéž by šlo udělat i v perlu, to dokonce na 1 řádku.

--

--Zdenek Pytela, <letty na mrakoplas.phil.muni.cz>