bad clusters on linux HDD

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Středa Červen 14 19:28:54 CEST 2000

On 14 Jun 2000 08:55:30 +0200, Okrina Miroslav wrote:

: Zdravim a pozdravuji. Jsem ponekud rozcilen, protoze se mi podelal disk
: a nevim cim to bylo. Na WD Caviar 2.1 Gb jsem provozoval FAT32
: (50%-hdd1), Linux native (asi tak 48%-hdd2) a zbytek na konci linux
: swap. Po nejakem case jsem linux prestehoval na hda a hdd fdiskem pro
: win98 prerozdelil na jeden oddil a ejhle, 100 mb na konci disku je v
: riti.

Ojoj. Nechcem kuvikat, ale toto je presne symptom problemu,
ktory svojho casu nasral spustu ludi. WD disky (myslim)
od 1.2 do 2.1 G dovolili pohnut hlavickami, kym este neboli
uplne rozbehnute. Pokial sa stretol dostatocne rychlo
bootujuci motherboard s takymto diskom, disk isiel
po case do vecnych lovist s tym, ze sa kazil "od konca".
WD problem priznal, s garanciou neboli problemy, lenze
to uz asi bude viac ako 3 roky...

Prevencia je
a) stiahnut si z WD update firmware disku
b) v BIOS-e nastavit disk spinup delay na dostatocne
   vysoku hodnotu - pokial v nom tato volba
   nie je, treba robit uplny test pamati,
   seek floppy disku, boot najprv z A:, proste
   co najviac pozdrzat prvy pristup na disk

Ked uz sa ale objavuju chybne bloky, je to na vyhodenie.

Zdravi
--
					Stano