cas a 32-bit platformy

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Červen 15 11:31:29 CEST 2000

Petr.Novotny na antek.cz (Petr Novotny) writes:

> Prekladac musi umet vytvorit kod pro dany procesor, ne? Takze to
> s nim sakra souvisi.

Od kdy musi prekladac vytvaret kod pro dany procesor? Od toho jsou
snad ty nizsi casti typu asembler a linker.

Prekladac muze vyrobit kod nezavisly na platforme.

Predstavte si, ze mate procesor s minimalni adresovatelnou jednotkou
32 bitu.

Pak je

a) char = 8 bitu
b) char = 32 bitu

Pripad a) znamena velke komplikace, pripad b) ponekud
plytvani. Kdybych vyrabel prekladac, tak zvolim variantu b)

Pokud ovsem polozite byte = minimalni adresovatelna jednotka (at uz je
jakkoliv dlouha), pak zrejme Vase tvrzeni plati.

BTW: devitibitovy byl myslim pocitac TOPS20, na ktery je pamatovano
dokonce i v RFC pro FTP.

Jen tak mimochodem: kdybych byl hnusny american, tak bych dal char = 7bitu.

Brno, Czech Republic