Efektivnost stripovani

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Pátek Červen 16 15:39:11 CEST 2000

Hmmmm, stripovani umoznuje fyzicky zvysit IO predevsim u zapisovych operaci,
kdyz si pohrajete s velikosti stripu, da se dosahnout cisty narust vykonu
diskoveho subsytemu.
Limitem se pak stava propustnost vlastni sbernice.
Z vaseho hlediska pak samozrejme dostanete daleko jednodussi system.
Mozna bych ale v takovem pripade sahnul po radici, ktery bude tot delat za
vas.
Kazdopadne maximalni narust je u zapisu, kde zapis bez problemu pobere cache
na radici disku a tedy plnou rychlosti radice a je inicializovan prenos dat
dalsimu disku. Na jednom skoleni jsme pocitali ze specialne u cheetahu se
nevyplati na 40 MB/s SCSI sbernici (LVD) vic nez 7 disku. (mno, soufam, ze
si to pamatuju spravne :-)
U cteni je zlepseni daleko mensi. Odhaduju, ze ve ctecich reakcich ziskate
tak 5-10%, tim, ze se budou frontovat pozadavky na hlavicky.

Honza