Efektivnost stripovani

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Pátek Červen 16 17:06:20 CEST 2000

Dobry den,

"Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" wrote:

>         Muzete mi prosim prozradit, co je ten elevator efekt a proc souvisi jen
> s Novellem? (Opravdu nevim, co to je:-()

prerovnaji se pozadavky na disk tak, aby bylo mozne je nacist
pokud mozno za co nejkratsi dobu a s co nejmensimi "skoky"
hlavicky.

Pro priklad:

je treba precist sektory: 10, 2, 8, 6, 5, 3 a pozadavky se
prerovnaji takto: 2, 3, 5, 6, 8, 10, protoze lezi na disku tak,
ze je mozne je nacist behem jedne otacky, kdezto predtim by to
trvalo dele... Je to velmi zjednodusene, ale snad to bude
stacit... (bere se v uvahu i pohyb hlavicek, aby neskakaly z
vnitrni stopy na vnejsi a hned zpet...) Jinak, v novejsich
jadrech jsem si vsiml pri prekladu zdrojaku elevator.c - zkuste
nahlednout (konkretne u me 2.3.99-pre9).

Pokud me neklame pamet, tak nektere SCSI radice to umeji samy,
konkretne nektere novejsi Adaptecy, DPT apod. (jine to zrejme asi
umi taky)...

>         Dekuji.

> Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72