presmerovani vystupu Xwindows, tenky klient

Martin Douda mad na students.zcu.cz
Sobota Červen 17 02:04:43 CEST 2000

On Fri, 16 Jun 2000, Roman Slechta wrote:

>         Ahoj,
>
> kde najit nejaka pismenka o tom jak
> presmerovat  Xwin ze serveru na meho
> klienta. V LDP ani Linux Prakticky pruvodce
> toho moc neni.
>
> Ptam se:
>
> - co zadat startx a jaky parametr
> - kde a co povolit na serveru
> - a jak zakazat na serveru aby mi tam nekdo
>     ty Xwokna nespustil bez presmerovani
> - kolik max lidi se muze pripojit
>

>     Dekuji Roman

(pozor na trosku zmatek v terminologii)
Na klientu bezi X server (to je ten zmatek). Na servru
(aplikacnim) spoustite programy s tim, ze nastavite promennou DISPLAY:

$ export DISPLAY=stroj:0 #v bashi

a jejich okynka se budou hezky objevovat u vas.

Po obecnem uvodu odpovedi na vase otazky:
- startx: nebudete poustet. U sebe pustite X, na apl. serveru spustite
prislusne programy (treba startkde, nebo gnome-session)
- kde a co povolit: na serveru nic, jen promenou DISPLAY. U sebe
xhost +server (nejjednodussi, ne bezpecne)
- zakazat spusteni na serveru: nejjednodussi je, aby tam vubec nebyl X
server, pak ho tezko nekdo spusti. potreba jsou jen knihovny a aplikace
- kolik lidi: na serveru mate normalni shellove pripojeni, jak omezit
jejich pocet jsem zatim nezkoumal, takze fakt nevim. Pokud poterbujete
omezit uzivatele, aby server moc nezatizili, muzete nastavit limity pameti
a procesoru (ulimit, man bash).

						Martin

                        Martin "MaD" Douda
WEB:http://www.volny.cz/mad3/                EMAIL:mad na students.zcu.cz
SMS:mad na gate.mobil.cz (up to 160 characters) PHONE:+420603752779
PGP:ID=0x6FE43023 Fingerprint:E495 11DA EF6E 0DD6 965A 54F3 888E CC9E 6FE4 3023
[1]+  Done               rm -rf /