kvalita mp3 enkoderu (long)

Petr Klimovic pizi na jinak.cz
Sobota Červen 17 14:35:57 CEST 2000

 RP> Dekuji za obsahlou odpoved.
 RP> Bohuzel mi z toho plyne smutne poznani, ze clovek bez hudebnich
 RP> vloh
 RP> (dobreho hudebniho sluchu, dobreho sluchu, dobre audio-karty,..)
 RP> je
 RP> schopen vytvorit kvalitni enkodovanou hudbu jen nahodou, a nemuze
 RP> si
 RP> osobne svuj vysledek overit. Presto si myslim, ze musi existovat
 RP> nejaka objektivni metoda na posouzeni kvality, kdyz ne absolutni,
 RP> tak
 RP> alespon porovnavaci (tzn. mp3/256kbps z Lame je lepsi/horsi nez ta
> [...]

Muzu treba zkomprimovat sum do mp3. Bily? sum ma tu vlastnost, ze
obsahuje
rovnomerne cele spektrum kmitoctu. Vyslednou mp3 prehraji opet do wawu
a na
wawu provedu analyzu kmitoctoveho spektra. Spektrum, ktere se vic
podoba
puvodnimu spektru je lepsi. JENOMZE! Dulezite je, jak takove spektrum
bude
vnimat posluchac. Algoritmus mp3 je zalozen na vyuziti nedokonalosti
lidskeho
sluchu. Je mozne, ze vzorek s "horsim" spektrem bude na poslech
podobnejsi
puvodnimu vzorku.
Dalsi metoda je treba vyrobit obdelnikovy signal (obsahuje vsechny
liche
harmonicke), ten opet zapakovat mp3, pak zpet do wawu a vznikly waw
zobrazit
jako krivku. Objevi se zdeformovany obdelnik. Bude tim zdeformovanejsi,
cim vic
komprimator signal oreze. Ale opet to nic nevypovida o tom, jak bude
takovy
signal slyset.

                              *Pizi*  (27 let)

... A copak to mas v kapsiskach?