presmerovani vystupu Xwindows, tenky klient a tlusta sekretarka

Peter Ronai linux na highlander.my-scotland.sk
Pondělí Červen 19 11:04:32 CEST 2000

> 	na toto tema jsem premyslel a dospel jsem k teto teorii (tedy
> nevyzkousel jsem to)
>
> Budeme mluvit o serveru (X server - tedy ten tenky klient)
> A o klientu (tedy ten pocitac s aplikacema - server)
>
> Server pri bootu nastavi xhost + klient.
> Potom se prihlasi na klienta pod jmenem treba logon.
> No o na klientu bude logon mit skript na login ktery spravne nastavi
> $DISPLAY a spusti Login manager (treba ten od KDE - tedy okno co se pta na
> jmeno a heslo).

niezeby som chcel rypat ale nema to byt opacne????
totiz ten tenky klient by mal pustit X, lognut sa po sieti na server,
nastavit display (alebo ten nastavi .profile) a potom pusti po sieti ten
login manazer ktory bude ale bezat na serveri a zobrazovat ho bude klient
dalsia moznost je robit to obdobne ale cez ssh ktore tu komunikaciu
komprimuje a kryptuje a tak to ide vsetko ako z lokalu co je pomerne kul
ssh si zaroven nastavuje aj display a konektuje vlastnym kanalom

samozrejme pokial sa to zacne robit pre viac uzivatelov, je vhodne mrknut
ako sa to ozaj robi
je to popisane v doku k Xom
XDBM a este nejake dalsie dve moznosti existuju na to aby ked sa pusti na
serveri xdm (alebo nejake ine dm) mohli klienti chytat signal

dz