ucto (was: zatecnicke dotazy - ucetnictvi, sklady, ...)

Jindra Vavruska ok1fou na volny.cz
Úterý Červen 20 07:34:57 CEST 2000

Dne Po, 19 čen 2000 jste napsal(a):
> Dobry den,
>

> Naprogramovat **dobre** ucetnictvi propojene na **dobre** mzdy a **dobre**
> skladove hospodarstvi je prace minimalne stejne slozita jako udelat opravdu
> **dobry** SQL engine. Kdyz jsem pracoval pro jednoho zamestnavatele, ktery
> tyto agendy programoval tak to ve FOX (a to se psalo docela jednoduse)
> trvalo cca rok ve dvanacti programatorech.

A co to zkusit bez dratu, mily Marconi?

Open source prece vetsinou vznika od maleho funknciho softu, ktery se po uspesnem
zavedeni dale rozsiruje.

Zakladni skladove hospodarstvi se da napsat asi za clovekotyden (V Accessu). Na to
neni potreba  12*12 clovekomesicu.

Zhruba neco podobneho plati pro sledovani objednavek materialu a sledovani zakazek.

Ve trech lidech na plny uvazek se da v Accessu napsat pouzitelny soft pro
malou firmu nejdele do mesice. S pouzitim PostgreSQL + Apache + mod_perl/HTML::EP
nebo PHP to bude asi trvat o neco dele, ale urcite to nebude rok...

Az bude neco chodit, muze se to vylepsovat. A male firmy mivaji male naroky,
pokud tim usetri penize.

To co jsem tu napsal jsem si nevymyslel, mam to z vlastni zkusenosti. Jo,
a zacal bych tim skladem atd. Kdyz jsem se ptal nekolika ucetnich, jestli
by nechteli/y delat konzultanta pri tvorbe ucetnictvi pro Linux (i jednoducheho)
jedina odpoved byla "to je zbytecny, kazdej uz ma nejakej ucetni program".
Coz na trhu, kde je (ceskych) ucetnich programu (napsanych v Turbo Pascalu,
v lepsim pripade FoxPro) radove nekolik desitek, mozna stovek (dokonce i
ten nejvetsi z nich ma trzni podil pod 10%), a vzhledem  k existenci dosemu
bych s dovolenim nevidel ucetnictvi jako problem  cislo jedna.

Co vy na to?

--
Jindra Vavruska (OK1FOU)

use perl ;