DNS - zmizeni domeny?

Peter Ronai linux na highlander.my-scotland.sk
Středa Červen 21 13:18:15 CEST 2000

> Ahoj,
> mam problem, mam zaregistrovano nekolik domen a kdyz pridavam dalsi domenu, nebo jenom vytvarim domenu treti urovne (menim id), a restartnu named (musi se to ne?) tak jsou domeny na par dni neviditelne. nevim cim to je, ale proste je to jako by se znovu sirily vsechny informace o zone zaznamech znovu.
>
> Vite co s tim?
>
> Gandie
no ak zmizne cela domena , teda aj to co uz bezalo tak je tam niekde chyba
moze to byt pokial mate inverzne primar a sekundar (provider je
registrovany ako primar a vy ako sekundar ale v reale provider ma
nastaveny dns server ako slave a vy mate konfiguraciu mastera) a mate
pomaly "timeout" cize slave natahuje novu konfig az po case alebo ma
tendenciu zblbnut download alebo ma dokonca ine hodnoty pre expiracie ako
vy
moze to byt pokial vas slave nie je nastaveny ako slave alebo este horsie
vas primar nie je korektny primar
chyba bude bud niekde v prenose alebo v nastaveni
treba sa mrknut ci je systemovo vsetko podla rfc
(http://www.nexor.com/cgi-bin/rfcsearch/form?query=dns&titlefield=on&site=United+Kingdom+%5BHTTP%5D&uselocal=on
http://www.csl.sony.co.jp/cgi-bin/hyperrfc?dns),
pokial ste za packetovym filtrom alebo nebodaj za firewallom je nutne
dosledne skontrolovat priepustnost 53 udp a tcp portov pre oba domenove
servery, v neposlednom rade by som bozrel bugtrack a verziu svojho bindu a
samozrejme logy pripadne nechat bind bezat nejaky cas vo verbose, pozriet
ako je nastaveny resolv.conf na dns serveri pripadne aj na masinach z
ktorych sa to pozera, mrknut ake su zaznamy v nic.cz a ci ich nameserver
pozna delegaciu danych domen na vas server v momente ked vam domena nejde,
pozriet odkial nejde domena, vylucit ze problem je lokalneho
charakteru....
tych veci co pri dns mozu byt zle je velmi vela hlavne ako beriem do uvahy
sietove prvky ktore to ovplyvnuju
chodte na to vylucovacou metodou
najprv odstrante podmienky typu je to lokalneho charakteru ale z inetu to
ide, potom problemy z filtrovanim prenosovych portov a zonovych prenosov,
a potom ostatne

dz