databaze - jak zacit ?

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Středa Červen 21 14:54:03 CEST 2000

Hezky den vsem.
Omlouvam se za neznalost problematiky ale jeste nikdy jsem s db pod Linuxem
nedelal.
Ted abych ale potreboval nektera sva data prevest do podoby pouzitelne i v
tomto systemu,
takze bych chtel poprosit o nakopnuti spravnym smerem, alespon na nejake
odkazy kde
a jak zacit.

Mam zkusenosti pouze s pouzivanim / vytvarenim  databazi v DOS-ovske dBase
III+  / IV,
pripadne ve vytvareni VB aplikaci pod Win pracujicich s temito databazemi
(tedy snad i nejake
zaklady SQL).

Jak je to vubec v Linuxu ?

Vim ze existuje spousta programu typu PostgreSQL, MySQL, MiniSQL a pod.
Ale co s nimi ? K cemu jsou dobre a podle ceho vybirat ?
Jak je to ale s formatem a kompatibilitou vytvarenych souboru ?
Existuje pro ne rozhrani podobne uz zminene dBase ?
Nebo jak se do nich pridavaji nove / rusi stare zaznamy ?

Jestli mi nekdo muze poradit, budu mu moc vdecny.

Petr

pcernoch na imc.cas.cz