Tlusty klient a tenky server Re: presmerovani vystupu Xwindows, tenky klient a tlusta sekretarka

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Čtvrtek Červen 22 17:32:38 CEST 2000

Dne Út, 20 čen 2000 Blasko Marek napsal(a):

> A ako to ma ten server kreslit rukou???? musi to lokalne vykreslovat to
> sa robi vzdi ;)

Tim vykreslovanim jsem myslel, ehm, no vykreslovani.
Tedy to, ze klient kresli cary,oblouky,vykresluje pismenka,vyplnuje plochy
vzorkem ... proste implementuje docela rozsahle API.
Na takoveho klienta je napr. 8 i 16 MB pameti docela malo.

Tohle IMHO nevyhovuje pojmu 'tenky klient', ale nechci se
s nikym hadat.

Tenkym klientem bych nazval treba VNC, klienty NT terminal serveru, Tarantelly.
Tam jedine co klient umi je zapsat ctvercovou bitmapu co mu prijde po siti do
videopameti a vracet zpatky stisky klaves a polohu mysi, nic vic.
O vykreslovani (car, krivek, pismenek, vzorku ...) se stara server.
Pokud se po siti neposila cela obrazovka ale jenom zmeny a to jeste
komprimovane, nemusi byt zatez site nijak velka.

Takovy klient pak zabira v pameti radove stovky kilobajtu, muze to byt treba
jeden EXE na diskete s MS-DOSem a naroky na procesor nejsou nijak velke.
To je podle me tenky klient.

S tim xfs mate pravdu, fonty skutecne nemusi byt lokalne.

Frantisek Dufka