Gravis Ultrasound PnP - ALSA 0.5.8a - Jak nastavit implicitni hlasitost?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Červen 23 10:49:01 CEST 2000

| Odesílatel: Karel Sovicek <karel.sovicek na b-d.cz>
| Nainstaloval jsem posledni verzi ALSA driveru do WinLinux 2000. Karta
Gravis Ultrasound PnP jede celkem OK, pouze MIDI ani nepipne. Zvuk je sice
dobry, ale zda se mi nejaky mene dynamicky (a urcite jiny) nez pres
originalni ovladac v MS Windows. Bohuzel po nabootovani systemu ma mixer
hlasitost vsech kanalu uplne ztlumenou. Vzdy musim napred pustit mixer a
hlasitost rucne nastavit. Nevite, jak ji nastavit implicitne, aby si to
pamatovalo? Midi synteza neni a pry asi ani nebude. To je dost skoda, uz
asi patri Ultrasound opravdu do stareho zeleza. Existuje vubec nejaka
slusna MIDI karta podporovana pod Linuxem? Vdyt ten GUS mel snad nejlepsi
podporu. Ja

SB Live je jedna ze zvukove nejhorsich karet. Zkuste PCI karty s cipem
Yamaha YMF724 (a vyssi). Ten ma 4MB ROM pro vzorky, ma XG syntezator
level0, hardwarovou resamplovaci jednotku (tedy sampling jede interne vzdy
na 48kHz) a pokud si to tam dobastlite, tak i digitalni vstup a vystup.
Vsichni vyrobci, at uz z ciny nebo ameriky dostavaji od yamahy production
kity, podle kterych jen vyrabi desky a osazuji je specifikovanymi
soucastkami, takze kvalita techto karet je v podstate stejna jako 4x drazsi
WF192XG od yamahy.

Podpora pro tuto kartu v linuxu pres alsa driver je take, yamahu o
specifikaci pro alsu ukamenoval pan Kure.

| vidim jako jedinou znamou alternativu proflaknuty SB Live + MS Windows.
Skoda, ze to pod Linuxem nejde. Na tvrzeni "za malo penez - malo muziky" je
asi neco pravdy.

Tak to s vami nesouhlasim, jen si musite dat pozor na to co si porizujete.

             Jaroslav Lukesh, K-net
               http://www.k-net.cz
      Multimedia, Networking, Communications
              Windows terminals, NC