Tlusty klient a tenky server Re: presmerovani vystupu Xwindows, tenky klient a tlusta sekretarka

Machinewriter machinewriter na email.cz
Pátek Červen 23 14:17:40 CEST 2000

Frantisek Dufka píše ve zprávě <00061915504401.06748 na arthur>.

>Jeste bych rad pripomnel, ze reseni X server a vsechny aplikace spoustene
>vzdalene neni moc 'tenky' klient protoze je to preci jenom server, cili
>vykreslovani probiha lokalne a krome programu 'X' je treba treba jeste
pekna
>kupa souboru. Namatkou treba fonty. Myslim ze u moc komercnich X serveru
>(pro Windows) nejsou implicitne ceske fonty, takze byste mohl, pokud jsou
>ti klienti windows, narazit.

To by se mozna dalo resit pomoci fontserveru. I kdyz v praxi jsem to jeste
nezkousel takze mozna kecam. Ale bylo by to vetsi zatezovani site.

>Xsy jsou tedy spis 'velmi tlusty klient' jak velikosti a slozitosti
instalace
>na klienta, tak vypocetni narocnosti.
>
>Tenkym klientem bych nazval treba VNC.

VNC je docela dobre, ale mam s nim jednu zapornou zkusenost. Jednou jsme ho
ve skole zkouseli - server byl Pentium 166 (nebo 233, uz nevim), a 32 MB
RAM. Byl tam nainstalovany RedHat 5.1, ktery nebyl temer vubec konfigurovan,
a VNC nainstalovane z archivu .tgz.
Po pripojeni priblizne 16 - 18 klientu (kazdy mel spusteny vlastni VNC
server) a asi 15 minutach prace to spadlo. Pokud vim, tak asi 3 lide meli
pusteny fvwm a netscape (ano ja vim :-) ), ostatni meli twm a xterm, potom
tam byl jeden xfishtank a nejake ty xhry. Dale se tam asi spoustel Gimp
(videl jsem cloveka jak ho tam spustil, ale protoze se ho ani po sedmi
minutach nedockal tak mozna spadnul).
Asi dvanact minut to slapalo docela unosne (sice pomalejsi odezva ale dalo
se to snest), ty tri potom byly docela utrpeni, pak to jakoby zatuhlo (to
bylo cekani na timeout) a pribehl ucitel od serveru ze se nam ho podarilo
schodit. Nevim jestli odesel do kytek natvrdo nebo kultivovane, ale s praci
byl konec.
Pochopitelne netvrdim ze vas musi potkat to same (byl to jenom jeden pripad
a nikdo ten pad moc nerozebiral), ale pokud budete mit 30 klientu tak mate
pomerne velkou sanci ze na neco takoveho narazite. Malem bych zapomnel,
verze VNC byla 3.3.3.

Milan Hruska

PS: Jen tak pro uplnost, sit byla 100 Mbit/s TP, a skoro si myslim ze
nestihal pocitac a sit byla v pohode.