DVB Web-Sat na Linux

AFX - Servis servis na afx.cz
Pátek Červen 23 18:15:39 CEST 2000

    Zdravim,

vcera vecer jsme nainstalovali satelitni DVB Fujitsu/Siemens kartu ktera ma jak datovy tak i audio/video prijem. Videl jsem, ze v konferenci probehlo nekolik zprav o tomto systemu a tak se s vami podelim o sve jednodenni zkusenosti, popripade by se mi mohl nekdo ozvat kdo s tim ma delsi zkusenosti.(rad se necham poucit)

Po instalaci do PCI slotu a zapnuti pocitace, se karta bez problemu nadetekovala a stacilo ukazat cestu k ovladacum. Nasledovalo instalovani software pro TV. Na Astra 19,2` je kolem 450 kanalu. Vetsina je jich samozrejme zakodovanych :o( Obraz i zvuk,  je, jak jinak, super.Po zaplaceni rocniho predplatneho 5550,- Kc. (mimochodem vyrizeni vseho bylo par hodin) jsme dostali jmeno, heslo a zacali jsme badat nad internetem. Na strankach Europeonline.net jsme se nalogovali do systemu a zkouseli jsme stahovat data primo z jejich databaze. PC mame bohuzel za proxy a ono zrejme nejde zasilat pozadavky pres proxy ale chce to PPP spojeni. Zatim se mi nepodarilo v tomto na nic jineho prijit, nez se spojit modemem. Nastal problem, jak nastavit nejakou proxy, aby zpatecni data litaly pres satelit. Narazili jsme na perfektni stranky http://leden.tref.nl/~h.luyten/default.htm , kde je dobre vysvetlena instalace a konfigurace (bohuzel jen do win). Jakmile se nam to podarilo nastavit tak se, jako obvykle, zacalo zkouset stahovani. Jak to bude "frcet". Popravde receno, kazdy od toho bude ocekavat zazracne rychlosti, ale primym spojenim - poslu pozadavek pres modem a co nejdrive prijdou data ze satelitu - jsme nezaznamemali "zavratne rychlosti" .Max. 40kBs :o)) Ma to totiz strasne obrovske vykyvy. Jednou to jede treba 10s na 2kBs a pak to jede 10s na 40kbs, takze je to hodne promenlive.Pokud prekousnete i vetsi odezvy tak se da i brouzdat. To je jeden zpusob vyuziti. Co se mi ale velice zalibilo je ten druhy.
Jak jsem psal, mame tu pevnou linku a to PC je za proxy. Takze se pripojim na Europeonline.net a zajedu do download centra a vidim, nabidka ke stazeni napr. IE5 - velikost kolem 70 Mb. Klinu na objednavku stazeni, zadam transponder pres ktery momentalne chci jet, objevi se kdy se bude tato relace vysilat a cekam. Asi za 2 min vidim, jak se stahuje - "hviiizd"- ctu momentalni prenosovou rychlost 290 kBs, objevi se i 420kBs. Za 6 min to mam na disku a z pocitace se skoro kouri :o))
Funguje to tak, ze si vlastne muzu objednat program, ktery chci a oni mi to poslou pres satelit max rychlosti. Rikate si, co ale kdyz budu chtit prijmou nejaky vlastni soubor ? Taky to tak jde, ale zatim jenom z pres FTP. Zadate cestu k souboru, popripade jmeno a heslo, pockate az se to nataha k nim a odmacknete, ze to chcete poslat. Pozadavek se zpracuje a napise vam, kdy to budou vysilat. Ma to samozrejme vice kroku, ale tak nejak to ve strucnosti funguje. Na stahovani velkych souboru je to super.

Tak to bylo trosku zabavy a ted proc to vlastne pisu sem do Linux konference:o)
Chteli bychom to nainstalovat na Linux masinu. To jsme se zatim nepokouseli ale chystam se na to. Proto se chci zeptat, jestli s tim ma nekdo zkusenosti a mohl poskytnou nejake rady nebo tipy (triky).

S pozdravem
Max

P.S.: porad se bada

---