Linux a i840

Libor Chocholaty chocholaty na gncz.cz
Pátek Červen 23 22:48:00 CEST 2000

Libor Chocholaty wrote:

> Doplneni:
> ani jeden ani druhej neumi nativne SDRAMy, yakze problem s MTH by se mel
> projevovat tam i tam. Ale davat MTH do stroje s i840 a Xeonama je asi kravina
> nejvetsi.
> Libor

Jak je videt pekne jsem to poplet. Nedalo mi to a podival se k nim na web, to muze
udelat kazdy, ale ja bych mel napravit dezinformace, ktere jsem vyplodil. Tedy:
i440bx: 2x pII, 66/100MHz FSB, AGP 2x, 1GB SDRAM
i440gx: 2x pII, 100MHz FSB, AGP 2x, 2GB SDRAM
i820: 2xpIII, 100/133MHz FSB, AGP 4x, 1GB RDRAM (256/300/356/400 MHz)
lze pouzit i SDRAM, kdy se pomoci MTH (Memory Translator Hub) preklada protokol
pametovych sbernic stejne jako u i840 MRH-S, kterehoz "kvalita" je vseobecne
znama.

i840: 2xpII/pIII Xeon, 100/133MHz FSB, AGP 4x, 4GB RDRAM (300/400 MHz) s 2xMRH-R
(2GB/1 MRH-R)

4GB SDRAM (100MHz) s 2xMRH-S (2GB/1 MRH-S)
pametova sbernice je celkem zajimave resena, viz. web intelu.
Zjednodusene receno je nativni pametova sbernice 300/400 MHz pro RDRAM (2 kanaly),
to zajistuje MCH (Memory Controller Hub). Kazdy kanal lze zdvojit pomoci MRH
(Memory Repeater Hub).
MRH muze byt v provedeni MRH-R pro RDRAM nebo MRH-S pro SDRAM. Kazdy MRH ma dalsi
dva kanaly ("stick" chanels), na kazdem z nich muze byt 1GB pameti. Nevyhoda
pouziti SDRAM je podpora pouze 100MHz SDRAMu.
Dal jsou to jen me dohady:
Ve specifikaci Intelove rikaji, ze i840 podporuje max. 8GB pameti, ale dle vyse
uvedeneho mi pripada, ze se clovek, co psal manualy spletl, kdyz secetl 4GB SDRAM
+ 4GB RDRAM, coz nelze. Lze bud pouzit bud RDRAM nebo SDRAM (proto jsem to napsal
i v zakladnim prehledu). Pouzivat SDRAM se mi jevi jako ocividna hloupost, protoze
MRH-S museji prekladat protokol pro RDRAM -> SDRAM, coz vede ke znamemu efektu,
kdy se scitaji nevyhody obou technologii (vetsi latence u RDRAM a mensi ustaleny
datovy tok u SDRAM). Jak je to se spolehlivosti MRH-S nevim.

Doufam, ze jsem famy uvedl na pravou miru a jestli ne, vezte, ze ja bych volil pro
dual i440bx. Mam ho na bajecne Abit BP6 a je to absolutni labuzo :o) Nevim jak moc
koukate na nejakou tu korunu, ale ja jo, takze proto.

Mejte se fajn a jdu si uzivat patecniho vecera.
Libor