clustering/raid

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Pondělí Červen 26 22:48:57 CEST 2000

   From: Michal Kolesar <kolisko na penguin.cz>
   Date: Mon, 26 Jun 2000 15:18:57 +0200

Zdravím,

   > where can I get informations about clustering/raid on linux?

[...]

   > Preji prijemny zbytek dne.

tak tomuhle já říkám schizofrenie :-)

Pokud chcete získat informace o podpoře RAID v linuxovém jádru, napište do
altavisty +Linux +RAID a předpokládám, že získáte adresy na konferenci
linux-raid. Až ji najdete, najdete také odkaz na kompletní
dokumentaci. Nebo si nainstalujte nějakou novější distribuci Linuxu,
nechejte počítač zapnutý přes noc :-), a pak napište locate RAID. Linux
podporuje jak hardwarový RAID (např. Ami MegaRaid, Mylex DAC960PD) tak umí
RAID emulovat. Ale pokud byste si před odesláním (ideálně ihned po
přihlášení do této konference) přečetl Meta-FAQ této konference, zjistil
byste, že má tato konference archív. A dokonce se v něm dá hledat. Já jsem
teď momentálně off-line a mail, který právě píšu bude odeslán později, ale
ve svém archívu mám přinejmenším 10 mailů (24. - 26. května tohoto roku
v této konferenci. Mimochodem - to je přesně měsíc!!!)  na toto
téma. Abyste věděl, že si vážím času ostatních (a tedy i času Vašeho),
přidám ještě jedno URL: http://www.linas.org/linux/raid.html

Co se týče clusteringu, tak Vám samozřejmě nemohu odpovědět, protože nevím,
o jaký typ clusteru máte zájem. Výpočetní cluster nebo jenom rozklad
zátěže serveru? Jaká aplikace?
--
Pavel Janík ml.
Pavel na Janik.cz