RH6.2, linuxconf, sendmail, (virtual) POP3 users a omezeni mailboxu ?

Martin Patka smartin na mikros.mikroservis.cz
Středa Červen 28 10:47:23 CEST 2000

Zdravim,

> potreboval bych omezit jak celkovou velikost schranky, tak i velikost
> jednotlive zpravy. Nejsem nejaky sendmail.cf guru, pouzivam
> zbabele linuxconf.

Velikost jednotlive zpravy se da nastavit v /etc/sendmail.mc :

define(`confMAX_MESSAGE_SIZE',`2000000')

a vygenerovat novy sendmail.cf ( m4 /etc/sendmail.mc > /etc/sendmail.cf )

> U jedne domeny se celkova velikost resi pouze diskovou quotou pro uzivatele ?
> Je to bezpecne ? Mailboxy ve /var/spool/mail/ jsou jako jeden soubor,
> kdyz prijde mail asi se pripoji na konec tohoto souboru. Co to udela v pripade
> prekroceni hard quoty ?

U pouzivani quoty na maily muzete narazit na jinou vec - standardni demon
pro vyber posty ipop3d si totiz pod stejnym UID dela nejakou docasnou kopii
mailboxu. A pokud ma zakaznik prekrocenou qoutu, tak si ani mail-box
nevybere.

Ja sice pouzivam qoutu, ale vymenil jsem pop3 demona (pouzivam gnu-pop3d)

Zatim nashle

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin na mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301,623719
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
http://www.mikroservis.cz         http://www.mikroservis.cz/~martin