LONG Re: DeskJet 930

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Středa Červen 28 17:49:19 CEST 2000

On Tue, 27 Jun 2000, Marek Mergl wrote:

>ma tu nekdo zkusenosti s tiskem na subj. - myslim samozrejme z Linuxu?
>Kdyz dam printfilter na univerzalni HP 5xx/6xx color, tak to sice tiskne,
>ale ve vyrazne horsi kvalite nez z Win.

To uz resim par let !

To je samozrejme normalni - nikdy nedostanete s drivery pro ghostscript
stejne kvalitni fotku jako z windows - uz jsem o tom tady psal nekolikrat
v prubeho poslednich 3 let ale zdalo, ze to nikoho nepali (aspon z tech co
byli v konferenci donedavna). Vetsina delala jen grafy.
Prosel jsem Internet krizem krazem a zda se, ze je tam zacykleny system
bludu a omylu. Napr v seznamu podporovanych tiskaren pro linux je vetsina
inkoustovek uvedena jako perfektne fungujici - ale ne na fotky (jen ze se
nedeji nesmysly na vystupu).
Mel jsem i diskusi s lidma od HP - taky nic nevedi - HP sice podporuje
Linux vehementne medialne, ale jen tam kdo ho to nic nestoji (napr ze ho
nainstaluje na servery, kde by stejne sel nebo zastituje (jako zastita)
portaci linuxu na PA-RISC - ale zatim nic moc.).

Dale se nedavno sesli a jednali o nejake jednotne podpore tiskovych
driveru jako CUPS a pod.

Co zatim je k dispozici je driver od Uli Wortmanna a M. Gelhause jmenem
cdj890. Myslim, ze nejake nove GS uz jej maji v sobe, ale nevim jakou
verzi. Fakt je, ze barvy s nim jsou mnohem prirozenejsi nez cdj550 (dnes
jsou jine inkousty, vice trysek apod) ale velmi pastelove a stale to neni
ono. Nepomuze mnoho ani hrani s parametry a gamma funkcemi.
Navic Uli ted uz nema moc casu a Matthew G. mi zatim neodpovedel, takze
asi nic moc noveho nebude nez co maji na webu

http://www.proaxis.com/~mgelhaus/linux/software/hp880c/hp880c.html

Dostal jsem od lidi z HP podrobny popis jejich barevneho modelu a seznam
PCL prikazu, takze jsem je obema vyse jmenovanym nabidl.

Pokud by nekdo chtel psat drivery na inkjety, muzu mu je poskytnout rovnez
(je to par set stranek v pdf)

jeste jsou moznosti dalsi - komercni

jednak tohle : http://home.t-online.de/home/jj.sarton/startE.htm

tam je i demo verze, ale nejak jsem si s ni moc neporadil,
ale vase deskjet 9xx tam je

a pak i velice draha komerce
http://www.easysw.com/printpro/

Pokud to nekdo   zkusi a popr koupi, budu vdecen za zpravu (je to i pro
jine Unixy)

>A na pbm2ppa mi to nechtelo slyset, asi to ma jiny protokol.

To ne, PPA je datovy stream pro hloupe enginy, co ani neznaji PCL
jen to nasypou z windows do pameti tiskarny ahned tisknou,
Kdyz uz vam to nejak tiskne, umi to PCL

>HP je na informace o Linuxu dost skoupy.

Viz vyse - medialne ale delaji co mohou ;-)

Omlouvam se za delsi odpoved, ale budu rad, kdyz uz konecne nekdo s tiskem
na inkjety neco udela - jakousi kucharku, ci recenzi - vsecny vyse uvedene
komerce maji i demo verzi - Co rikate jako clanek do LN ? Ja na to bohuzel
cas nemam.

DOmnivam se, ze stale vice lidi si precte bludy v LPD
http://www.linuxprinting.org/printer_list.cgi

ze vase tiskarna je perfekly supported a kdyz si vytisknou fotku na drahy
PhotoPaper ci Inkjet Premium, splaci nad tim. O tisku na barevne folie
radsi pomlcim.

A k tomu jeste HP pise

http://www.hp.com/cposupport/printers/support_doc/bpd06898.html#P1_69

protoze si to precetli na vyse uvedenem LPD

a kruh se uzavira.

Reseni ?   Pustit Windows ve vmwaru a pres sambu si obrazek nacist z Wiru
vytisknout. To chodi . GRrrr ;-(((

A kdyz uz jsem se rozepsal, totoz plati pro barevne laserovky.
Koupite pod markentingovym natlakem za statisice barevnou lasevku a pak se
divite co ze vam to z toho leze. Vzdyt ma prece sama Postscript - tak to
musi umet. Ale HP support nechape, ze nepouzivate Wirovy driver ktery do
PS preamble nacpe kouzelne Feature  prikazy o typu media, kvalite tisku
apod popr to obali jeste PJL . Jenze bez toho nereknete tiskarne, ze ma
folii a musi jinak michat tonery pres sebe.

Cekam na zaplavu nesouhlasu (ze to vsem tiskne dokonale) ;-)

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *