staticka arp tabulka

Martin Lipinsky mlc na czech.net
Pátek Červen 30 12:47:32 CEST 2000

On Fri, 30 Jun 2000, Dusan Sys wrote:

> snazim se nejakym zpusobem zamezit zmenam ip adres na koncovych stanicich. Vsechny tyto stanice jsou pripojeny na jeden segment site. Pokud do /etc/ethers zapisu prislusne klienty ve tvaru
>
> mac    ip
>
> zadam arp -f aby se zaznamy zpracovali tak se sice pri vypisu arp objevi flag CM coz znamena permanent. Ale pokud si na stanici zmenim ip adresu tak se mi na serveru objevi dalsi zaznam pro stejnou mac adresu a vse jede dal.
>
> Otazka tedy zni
> Jak ignorovat dynamicke pridani dalsiho arp zaznamu pro mac adresu zadanou staticky ?

Resil jsem podobny problem.

Moznost 1: zakazat v IPchains vsechny ostatni IPadresy a tudiz si dotycny
nema co vzit.

Moznost 2: udelat staticke arp zaznamy na vsecny mozna IP site, s tim ze
nepouzivane maji nejakoyu neexistujici

Moznost 3: Kombinace bodu 1 a 2

Pojistka: spustit arpwatch daemona, ktery Vas bude pomoci mailu
informovat, pokud se neco preci jen semele.

http://freshmeat.net/appindex/2000/02/04/949688127.html

S pozdravem

Martin Lipinsky'                                       Luko CZECH-NET
email: ml na czech.net                                    Argentinska 38
pgp: http://ml.czech.net/ml.asc                        170 00 Praha 7
tel.: + 420 2 20385500                                 Czech Republic
SUPPORT: +420 2 20385444, support na czech.net, http://support.czech.net