jak funguje SHAPER

Michal Z. michal na cesl.cz
Středa Březen 1 08:32:57 CET 2000

Preji Hezky Den

Nevite nekdo prosim na jakem principu presne funguje shaper.

Mam nasledujici problem:

Internet Linka 64K na ni dve firmy a ja potrebuju omezit provoz pul na
pul(ted je to strasne zatizeny).
Vim ze shaper omezuje pouze odchozi provoz. Takze kdybych udelal PC se 2 LAN
kartami a na kazdou dal shapera tak by mi to melo chodit v obouch dvou
smerech.
Ovsem ted je otazka na jakem principu funguje shaper. Protoze pokud funguje
na principu ze ma nejaky buffer o urcite velikosti, ktery si naplni a jednou
treba za 1 sekundu ho odesle, tak mi to asi moc nepomuze, protoze vlastne
firma c.1 si rekne ze bude stahovat nejaky soubor pozadavek na stahovani
odesle do internetu rychlosti 32K ale z internetu na to PC s tema 2 LAN to
pujde 64K a z toho PC k firme c.1 to pude 32K. Takze ve vysledku linka 64K
bude furt zatizena a jedineho ceho dosahnu bude to ze k firme pudou data 32K
rychlosti a ten zbytek se bude hromadit v jakesi vyrovnavaci pameti na tom
PC.

vse co jsem napsal je pouze moje teorie, takze pokud by jste mohl nekdo
poradit budu vdecnej.

diky

Michal Zemek