LILO a WinNT Wkst. OS Loader

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Středa Březen 1 09:13:11 CET 2000

"Milan Tousek, Ing." wrote:

> Zdravim vsechny pritomne.
> Jeden klient pozaduje na nove PC naisntalovat WNT 4.0 Wkst. a Redhat Linux. Pri
> instalaci WinNT jsme na disku nechali dostatek mista pro dalsi partition pro
> Linux. Poradte, kam ale nainstalovat LILO (MBR,...) tak, aby to nic neudelalo s
> nainstalovanymi NT?
>
> Predem dekuji.
>
> S pozdravem
>
>   Milan Toušek, Ing.

Dříve jsem provozoval podobnou konfiguraci, LILO jsem měl na linuxové partition
(tzn. ne v MBR, tam byl NT Loader) a pomoci NT Loaderu jsem bootoval buďto NT nebo
Linux. Postup je zhruba následující:
1. nainstalovat NT
2. na druhou partition nainstalovat RedHat Linux a LILO dát do zaváděcího sektoru
té partition
3. nechat si při instalaci Linuxu udělat bootovací disketu, pomocí které
nabootovat do linuxu
4. v linuxu jako root spustit příkaz :
    dd if=/dev/hdaX of=/bootsect.lnx bs=512 count=1 , kde hdaX je partition s LILO
(root partition instalace linuxu)
5. nakopírovat tento soubor /bootsect.lnx na disketu (FAT, ne ext2)
6. nabootovat z disku do NT, nakopírovat z diskety soubor bootsect.lnx na c:\
7. zrušit system a read-only atribut u souboru c:\boot.ini a připsat tam
následující řádek:
   c:\bootsect.lnx="RedHat Linux"
8. soubor uložit, přidat mu atributy read-only a system, restartovat počítač a
nyní NT-loader bude nabízet jako poslední volbu "RedHat Linux",     která
nabootuje nainstalovaný Linux

--
S pozdravem

Zdeněk Drlík, diplomovaný technik