Bootovaci disketa pro vice OS

Petr Cech cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Březen 1 14:13:56 CET 2000

garalda napsal:

> reseni

> nabootovat

> skoro
> potrebne
> >
> No asi budu vypadat jako absolutni neznalec, ale co je to 'grub'?

GNU GRUB, the GRand Unified Bootloader
http://www.gnu.org/software/grub/grub.en.html

> napsat
> ruzne

> kazdy z
>
> No dobra, ty jadra si tam klidne dam, ale pak musim nejak spustit lilo, aby
> se to aktualizovalo pro ty jadra ne?

Ne. grub umi bootovat skoro vsechno - Linux, Win, OS/2, hurd, *BSD ... A
nejlepsi je, ze se umisteni jadra zadava pouze cestou. Jak jsem psal, rozumi
filesystemu, takze kdyz se bude jadro pro bootovani corelu vzdy jmenovat
kernel-corel, tak se nemusi prestartovavat.

> No to je prave ten problem. Mam dva disky. Ten prvni je velky 13 GB a Win98
> mi odmitalo detekovat vice nez 8 GB, takze jsem pouzil diskmanager, ktery se
> zapsal do MBR. Ten prvni disk je ted pro Win plne pristupny, ale nemuzu dat
> do MBR zadny jiny zavadec, nebot pak prestanu videt cely disk. Na druhem
> disku (7,5 GB) mam Redhat, Corel Linux a OS/2. Jenomze zatim musim mit pro
> kazdy OS jednu disketu a z te bootovat. Proc, kdyz mam lilo v MBR, tak jsem
> schopen nabootovat cokoliv a z diskety to nejde?

Protoze bagr. LILO je dost hloupy ...

> ho

> Chapu, ale jak mu reknu, aby to lilo aplikoval na disketu a ne na disk? (tj.
> aby pro nej byl /vmlinuz v korenovem adresari diskety a nikoliv disku)

Tak to napiste do toho konfiguraku kurna. Pripojim disketu na /floppy a v
lilo.conf bude (netestovano)
boot=/dev/fd0
install=/floppy/boot.b
map=/floppy/map
root=/dev/hdc5 #treba
image=/floppy/jeden-kernel
  blablabla
iamge=/floppy/druhy-kernel
  blablabal
other=/dev/hda1
  label=Woknaaa

				Petr Čech
P.S. za tuto odpoved poslu nejakou ustepacnou poznamku do konference
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz