Linux v okne W95

Ing. Miloslav Ponkrác ponkrac na peregrius.cz
Středa Březen 1 17:40:17 CET 2000

MP> DJGPP je pro DOS s tim, ze ma 32-bitovy extender, takze dokaze vyuzivat
MP> vetsi pamet, apod. Osobne si ale myslim, ze DJGPP uz skoncilo svuj
vyvoj,
MP> tedy je v temer zakonzervovane podobe, a dalsi vyvoj se neda prilis
MP> ocekavat. Takze osobne bych na nej moc nesazel.

FP>  Jeste je aktualizovan, ale mate pravdu, je se udrzuje, zadny velky
vyvoj
FP>  (vlastne jen portace aktualnich GNU baliku cas od casu - co taky vic
?).

Ja treba radeji programuji pod C++, nez pod C. A v DJGPP je leccos, co by se
dalo dotahnout, napriklad poradne chovani exceptions. Ale uznavam, ze do
DOSovskeho prekladace uz asi nikdo investovat nebude...

MP> Pokud ovsem chcete pouzivat CygWin jako prekladac pro C/C++, tak podle
mych
MP> zkusenosti je MS Visual C/C++ neprekonatelne a mnohem lepsi nez CygWin.

FP>  Jak na co - pro Windowsi aplikaci urcite (MFC, Win32), ale pokud si
delate
FP>  radkovou utilitu, muze se Vam hodit, ze mate stejny zpusob (Makefile,
x.c)
FP>  zachazeni + bash i ve Windows i na UN*Xu.
FP>  Me se taky Cygwin hodila pri portovani MT aplikace (pthreads) - funkcni
FP>  cesta nejmensiho odporu. Prepisovat to do Win32 threadu se mi
nechtelo...

Samozrejme, uznavam, ze CygWin je trochu kompatibilnejsi s gcc, nez MS
Visual C/C++. A utility z CygWin pouzivam i mimo CygWin, treba i v MS Visual
C/C++. Na druhe strane se oba prekladace dost lisi v pojeti multithreadingu,
takze pri portovani MT aplikaci bych asi taky volil CygWin.

Mimochodem, u bashe z CygWin mi desne vadi, ze neumi dost dobre snaset
nastavenou ceskou klavesnici ve Windows. Jednak tam nijak nepracuje
prepinani klavesnice primo v bashovskem radku, ackoli kdekoli jinde ve
Windows pracuje. Takze pokud nastavim jako primarni ceskou klavesnici, muzu
se prakticky s radkem v bashi rozloucit. Mnoho znaku se temer neda napsat.
Nevim, jak je to dnes, ja jsem diky tomu bash z CygWin pouzil naposled pred
pul rokem. Mozna, ze knihovna readline toho obcas dela prilis moc...

Miloslav Ponkrác