Jak zjistit, kde je pocitac

Petr Tesarik tesarik na lupa.cz
Pátek Březen 3 18:40:29 CET 2000

Dne Sun, Feb 27, 2000 at 05:38:24PM +0100, Petr Snajdr napsal(a):

> Informace je stejne nulova jako je v predpovedi pocasi a slovo NELZE zde
> ma stejny vyznam. LZE, ale je jen otazka jak resp. jak dobre. Samozrejme, ze to nepujde na 100%.
> Konecne argumentovat by se dalo  daleko tvrdeji. Kdo napriklad rika, ze dana IP
> adresa je IP adresa nejakeho pocitace a ne nejaky router s maskaradou?

Presne tak, jde o to, jestli me zajima u kazdeho konkretniho pocitace,
kde je umisteny, nebo jestli delam statistiku, kde mi treba nevadi 20%
chyba... BTW prave ted tvorim databazi IP adres v CR (tj. rozdeleno
podle mest, ale take podle typu - dialup, pevna linka, hostovane
servery, atd.) a mohu potvrdit, ze to je hodne, _hodne_, MOC prace a
automatizovat se prilis neda. Da se napriklad predpokladat:

1) ze IP adresy v jednom segmentu jsou fyzicky umisteny u sebe, s
   vyjimkou siti, v nichz jsou umisteny routery (routery mivaji dve IP
   adresy, myslim tedy tu, ktera nepatri do cilove site, kterou
   routuje).

2) ze pocitace v siti urciteho ISP se nachazeji jen ve mestech, kde
   tento ISP pusobi. :)

3) dial-upy budou mit desifrovatelne reverzni zaznamy v DNS

4) adresy typu www.<firma>.cz jsou casto hostovanymi servery

a jeste par podobnych veci, ale zas tak moc toho neni a i napr. bod 3)
by se programu vysvetloval ponekud slozite. Nehlede na to, ze ne vzdy
lze napr. presne urcit segmenty pro bod 1). :(

S pozdravem,
--
Petr Tesarik
Tel: +420 602 575294            http://www.lupa.cz/