100Mb sit

Milan Kerslager kerslage na pluto.spsselib.hiedu.cz
Pondělí Březen 6 16:53:51 CET 2000

No, prohlasovat, ze Linux diky "specialnim driverum" dosahuje na 100Mbps
siti 155Mbps je prinejmensim zavadejici, takze se to radeji pokusim
vysvetlit (pokud autor nemel na mysli nejake jine veci).

100Mbps sit je jako kazda jina, takze pro jeji chod je zakladni HW vybava
(karty, HUBy, switche musi byt 100Mbps). Pokud je sitova karta podporovana
v jadre nejakym ovladacem bude to fungovat. Pokud jste pripojen na switch
(ne HUB), pak muzete pouzit tzv. full-duplex, coz znamena, ze karta muze
zaroven vysilat i prijimat. Teoreticka rychlost pak bude az 200Mbps.
Limitem je v kazdem pripade HW. Nekde jsem se dozvedel, ze klasicka PCI
sbernice spolu s dalsimi komponentami v PC je schopna prakticke
pruchodnosti (v "normalnim systemu, kde PC dela i jine veci, nez praci
se siti") kolem 150Mbps, takze zde problem neni. Problem muze byt ve
zpusobu ovladani HW. Pri extremni zatezi (vice sitovych karet) se muze
stat, ze pro samou obsluhu preruseni toho PC uz moc navic nestihne. Proto
je nekdy vyhodnejsi obsluhovat misto pomoci preruseni pomoci tzv. pooling
rezimu (karty se periodicky "oblizuji"). To je uz problem ovladacu a
myslim, ze v Linuxu takove speciality budete hledat tezko (kdyz uz
potrebuji takovy extremni vykon, mam na odpovidajici HW a nepouziju PC),
treba bude nekdo vedet vice.

Protoze je Ethernet sdilene medium, je prakticky vykon site zavisly na
vice okolnostech (aktivita ostatnich casti site apod). Pokud dosahnete
dlouhodobe rekneme 4MBps (v byte, cili rekneme 20% teoretickeho max
vykonu), muzete byt spokojeny (100Mbps tedy neni prakticky 10x rychlejsi,
nez 10Mbps).

--
                        Milan Kerslager