RH 6.1 jako bezpecny router

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Pondělí Březen 6 19:26:25 CET 2000

Dobry den,

bezne pouzivam Debian takze zas tak moc nerozumim specialitkam RH.
rad bych se zeptal na nasledujici veci.

potrebuju jenom aby to routovalo a maskaradovalo vsechno ostatni zatim vypnout.
z adresare /etc/sysconfig/network-scripts jsem tak trochu vedle.
pomoci linuxconfu jsem nastavil dve sitovky, default gw vsechno funguje.

jenom bych rad vedel kam spravne dopsat volani ipchains na firewall a maskaradu.
rc.local je jiste take volba, ale treba hosani od RH maji na nastaveni
firewallu nejaky sikovny skriptik, ktery volaji v pravou chvili ?

jakou utilitou vy zkuseni konfigurujete zakladni sitove veci ? (ip
adresu, routovani, default gw)
linuxconf  ?

je v RH neco jako modconf v debianu - tzn. konfigurace modulu jadra z sikovnym
helpem s parametry jednotlivych modulu? nebo rucne editovat /etc/conf.modules ?

no, pak jsem vyhazel vsecko nepotrebne z initd.conf vypnul v linuxconfu
vsecky servisy  a po oskenovani nmap-em
zjistil

22 ssh
98 linuxconf
113 auth

jsou ty dva posledni nutne? kde se vypinaji ?

jo a jak pomoci linuxconfu nastavit cache-only nameserver ?

Dekuji velmi za pripadne odpovedi.

Frantisek Dufka