RH 6.1 jako bezpecny router

Milos Svasek svasek na pvt.net
Úterý Březen 7 08:31:01 CET 2000

Frantisek Dufka wrote:

> Dobry den,
>
> bezne pouzivam Debian takze zas tak moc nerozumim specialitkam RH.
> rad bych se zeptal na nasledujici veci.
>
> potrebuju jenom aby to routovalo a maskaradovalo vsechno ostatni zatim vypnout.
> z adresare /etc/sysconfig/network-scripts jsem tak trochu vedle.
> pomoci linuxconfu jsem nastavil dve sitovky, default gw vsechno funguje.
>
> jenom bych rad vedel kam spravne dopsat volani ipchains na firewall a maskaradu.
> rc.local je jiste take volba, ale treba hosani od RH maji na nastaveni
> firewallu nejaky sikovny skriptik, ktery volaji v pravou chvili ?

Ja pouzivam skriptik, ktery je spustitelny rootem a umisten v /etc/rc.d/init.d/
Pak mam v adresarich start. skriptu 2. az 5. runlevelu (rc2.d az rc5.d) link se
jmenem "S01fFrewall", ktery ukazuje na skript "/etc/rc.d/init.d/firewall"

> jakou utilitou vy zkuseni konfigurujete zakladni sitove veci ? (ip
> adresu, routovani, default gw)
> linuxconf  ?

... myslim, ze linuxconf je zatim nedotazeny, ale pouzitelny. Jinak se to da dopsat
primo do konfiguraku.
(muzes pouzit i "netcfg" a "netconf"- ten je myslim soucasti linuxconfu)

> no, pak jsem vyhazel vsecko nepotrebne z initd.conf vypnul v linuxconfu
> vsecky servisy  a po oskenovani nmap-em
> zjistil
>
> 22 ssh
> 98 linuxconf
> 113 auth
>
> jsou ty dva posledni nutne? kde se vypinaji ?

LINUXCONF ROZHODNE VYPNI !!!. Vypnes ho treba tim, ze v souboru "/etc/inetd.conf"
pred nej napises #.

> Dekuji velmi za pripadne odpovedi.
>
> Frantisek Dufka

            Milos Svasek